Cum sa iti cresti vanzarile daca ai o afacere mica

Firmele isi reduc costurile si/sau cresc veniturile pentru a avea capitalul necesar pentru a se extinde. Managerii si persoanele care lucreaza in vanzari folosesc mai multe tehnici pentru a creste profitabilitatea businessului. Iata care sunt cateva dintre metodele de succes de a-ti creste vanzarile. 

Cunoaste-ti clientii

Clientii reprezinta motorul pentru a obtine venituri mai mari. Incearca sa intelegi ce isi doresc, ce provocari, frici si preocupari au. In momentul in care te adresezi nevoilor clientilor, ajungi sa construiesti mai usor loialitate si sa cresti increderea lor in ceea ce vinzi. 

Un mod simplu de a avea vanzari mai bune pe aceasta directie este sa soliciti feedback-ul clientilor. Roaga persoanele care cumpara deja de la tine sa impartaseasca cat de multumiti sunt, ce ar schimba si ce i-ar determina sa vina mai des pe la tine. 

Ofera o gama variata de optiuni de plata

Daca oferi mai multe optiuni de plata, vei avea un public mai mare pentru produsele si serviciile firmei. Desi produsele si serviciile vor trece prin case de marcat Datecs, unele segmente de public vor achita diferit. De exemplu, varstnicii prefera plata cash, persoanele de varsta medie sunt dispuse sa plateasca si cu cardul, iar tinerii sunt orientati in special catre platile mobile cu cardul contactless, telefon sau smart watch. 

Interactioneaza cu clientii online

Multe firme sunt prezente pe retelele sociale si au site-uri care permit angajatilor sa comunice in mod direct cu potentialii clienti. Acest lucru este cu atat mai important cu cat afacerea ta vinde produse/servicii care necesita documentare anterioara (flori, decoratiuni etc). De asemenea, poti include un chat pe site, pentru a raspunde rapid la intrebarile frecvente ale clientilor. Aceasta interactiune cu firma ta poate contribui la cresterea vanzarilor. 

Asigura o experienta excelenta clientilor

In loc sa incerci doar sa vinzi, incearca sa le oferi clientilor ceva in plus. Ia in calcul nevoile lor si cum sa le oferi o experienta de cumparare mai buna. Iata cateva idei de customer support:

  • Ofera consultatii gratuite, ghiduri si alte informatii utile despre produsele si/sau serviciile pe care le vinzi;
  • Desemneaza un angajat pentru a raspunde la emailuri cat mai rapid;
  • Personalizeaza livrarea produselor prin includerea unei note de multumire scrisa de mana;
  • Ofera informatii educationale pe site si pe profilurile de pe platformele de socializare. De asemenea, raspunde prompt la intrebarile si comentariile clientilor. 

Aplica discounturi

Firmele care ofera discounturi incurajeaza clientii sa faca achizitii mai mari. Iata ce tipuri de discounturi poti oferi:

  • Pachete de produse la pret promotional;
  • Cumperi un anumit produs, primesti inca unul gratuit;
  • Un cadou gratis la achizitia unui anumit produs.

Monitorizeaza tendintele

Intelegerea obiceiurilor de cumparare si a tendintelor din industrie te va ajuta sa iti cresti vanzarile. Foloseste-te de aceste informatii pentru a face un plan de vanzare pentru angajati. Poti obtine informatiile de care ai nevoie prin chestionare trimise clientilor precum si cu ajutorul publicatiilor din domeniu, site-urilor de specialitate si a organizatiilor din industrie. 

Motiveaza-ti angajatii

Angajatii motivati, pozitivi si productivi, te vor ajuta sa ai vanzari mai mari. In afacerile in care vanzatorul comunica direct cu clientii, o atitudine pozitiva va lasa o buna impresie atat asupra produselor sau serviciilor, cat si a firmei. Un mediu de lucru relaxat, sarbatorirea angajatilor productivi si oferirea de bonusuri contribuie la motivarea salariatilor. 

Implica-te in comunitate

Un alt mod de a-ti creste vanzarile este sa fii mai implicat in comunitate. In functie de domeniul in care activezi, poti participa la targuri de produse, evenimente de networking local si alte evenimente la care merg posibilii cumparatori si firmele din zona in care activezi. 

Pentru a-ti creste vanzarile este important sa iti cunosti cat mai bine clientii si nevoile lor. In momentul in care vei stabili o legatura intre produsele/serviciile firmei, angajati si clienti, vei creste usor vanzarile. Mai mult, clientii multumiti te vor promova si cercului lor de prieteni, offline si online. 

Sursa foto: Shutterstock