Chiar dacă coordonezi o echipă specializată în IT sau o redacție, cel mai probabil ai optat pentru munca în sistem hibrid, o îmbinare a telemuncii cu programul față în față. Desigur, coordonarea online a echipei nu a fost o misiune ușoară, însă nici revenirea angajaților la birou nu este tocmai simplă, ba chiar vine cu noi provocări.Important este să te canalizezi pe a reuni echipa și a forma din nou un colectiv unit, motivat de aceleași principii și având o misiune comună. Eficiența în muncă ar trebui să fie pentru tine un scop în sine, însă dublat de starea de bine a membrilor echipei.Conform unei cercetări recente realizate la nivel național de o platformă de joburi, odată cu revenirea fizică la locul de muncă, angajații se confruntă cu griji noi, cum ar fi necesitatea de a munci mai mult pentru același salariu (21%) sau riscul de a-și pierde locul de muncă (15%), în condițiile în care există foarte multă cerere pe piața locurilor de muncă, indiferent de domeniu. Totodată, pentru circa 10% dintre angajați, cea mai mare temere o reprezintă scăderea salariului sau obligativitatea de a se reorienta către un domeniu total nou.Nu ai nevoie de cercetări și studii de HR pentru a conștientiza că impulsionarea echipei și asigurarea desfășurării activității la standarde ridicate reprezintă un țel în sine.
Curățenie
Cu siguranță, vei avea un schimb de e-mailuri și multe drumuri de făcut la departamentul de Achiziții pentru a asigura condiții premium pentru desfășurarea activităților.În primul rând, mai ales după o pandemie și un risc neînlăturat total, este necesar să te canalizezi pe igienizarea spațiului. Astfel, poți cere o ofertă de la furnizor pentru produse de curatenie de o calitate superioară și recunoscute pentru eficiență și prețuri accesibile. Totodată, alege o gamă de dezinfectanți foarte buni, precum și filtre de schimb pentru sistemele de ventilaţie, că tot vine vara, dar și purificatoare de aer.Alege să colaborezi cu un personal amabil, atent la nevoile celorlalți, căruia să îi placă ceea ce face, fără a cultiva complexe inutile de inferioritate. Este important ca angajații să comunice bine cu oamenii însărcinați să asigure igienizarea spațiului și să se creeze o relație bazată pe încredere și pe respect.
Spațiu de tip coworking
Dacă ai închiriat o locație nouă, spațioasă, e de preferat să te asiguri că angajații vor avea parte de condiții optime de desfășurare a muncii. În acest sens, poți reda o parte din confortul de acasă prin crearea unui spațiu de tip coworking, cu o mini bibliotecă, gustări, espressor de cafea și terasă.Dacă e posibil, alocă cel puțin zece metri pătrați pentru o bucătărie, în ideea de a avea un frigider, un cuptor cu microunde, veselă de unică folosință, o plită cu inducție, prosoape de hârtie și detergent de vase.Și pentru că lumina crește productivitatea la locul de muncă, alege inteligent dispunerea birourilor, cât și sursele de lumină artificială.O panoramă „instagramabilă”, la înălțime, cu siguranță va reprezenta un punct de atracție, mai ales pentru candidații care-și doresc să fie cooptați la tine în echipă.Așadar, ține cont de detalii și fii încrezător că vei reuși să comunici eficient cu angajații tăi.Sursă foto: Unsplash.com