Te afli la început de drum în lumea afacerilor și îți dorești ca totul să meargă strună? Înființarea unui PFA implică o serie de aspecte pe care trebuie să le ai în vedere. Odată ce ai intrat în posesia Certificatului de Înregistrare de la Registrul Comerțului, pasul următor reprezintă gestionarea bugetului businessului și întocmirea unei liste în care ai în vedere respectarea prevederilor legale. După înființarea PFA-ului, ar trebui să îl înregistrezi în SPV ANAF și să depui Declarația Unică pentru anul curent. Și, de altfel, să estimezi veniturile și cheltuielile pe care ar urma să le faci, pentru anul în curs. Însă, cum îți poți gestiona bugetul businessului, pentru a te plasa în top pe piață? Detaliile le descoperi mai jos.
Iată câțiva pași pe care i-ai putea urma în vederea gestionării bugetului:
- Dacă tocmai ai înființat un PFA și te afli în situația de a acoperi nevoia unui capital necesar pentru activitățile curente sau pentru investirea în utilaje sau materii prime, atunci ai putea opta pentru o soluție care să îți garanteze un flux de numerar. În acest sens, poți avea în vedere un credit pentru PFA nou înființat pe care să îl obții prin intermediul Portofin.ro. În urma unei analize proprii asupra necesităților, poți opta fie pentru creditul în rate fixe, fie pentru o linie de credit. În cazul acestora, suma împrumutului începe de la 5.000 de lei. În cazul unei linii de credit, valabilitatea este de 36 de luni din momentul semnării contractului. În cazul creditului în rate pentru investiții, perioada împrumutului poate fi între 6 luni și 60 de luni. Având un cash flow, îți poți desfășura activitatea în parametri optimi.
- Pe de altă parte, atunci când înființezi un PFA, trebuie să ai un plan de buget stabilit încă de la început. De altfel, trebuie revizuit mereu, pentru a putea controla mai eficient fluxul de numerar de care dispui. Este important să cunoști cu exactitate cheltuielile care urmează a fi făcute, pentru că, în acest mod, vei cunoaște bugetul pe care trebuie să îl ai mereu disponibil în firma ta. Totodată, ține minte că bugetul se poate schimba, atât în funcție de profit, cât și în funcție de modul în care se dezvoltă businessul tău pe piață. Specialiștii în domeniu indică să ai o atenție sporită la trendul pieței, pentru a putea efectua previziuni asupra câștigurilor.
- Un alt aspect pe care l-ai putea lua în considerare, atunci când vine vorba despre gestionarea bugetului, reprezintă fenomenul vânzărilor de sezonalitate. Piața este într-o continuă dinamică și transformare, motiv pentru care trebuie să ai întotdeauna un buget de „urgență”. Trebuie să te raportezi la ceea ce oferi pe piață clienților, produse sau servicii, deoarece unele dintre acestea ar putea fi accesate mai des în anumite sezoane. De exemplu, dacă prin firma ta oferi spre vânzare produse cu specific aniversar, te-ai putea aștepta la o creștere în profit în perioadele când au loc sărbători. De aceea, cheltuielile pentru perioadele „low” trebuie planificate din timp.
Plănuirea unui buget este unul dintre cei mai importanți pași pe care trebuie să îi ai în vedere, mai ales atunci când dorești ca businessul tău, indiferent de natura lui, să funcționeze pe piață. Nu uita faptul că piața este volatilă, motiv pentru care specialiștii recomandă urmărirea constantă a trendului. Optarea pentru un credit prin care să îți asiguri un cash flow, stabilirea unui buget încă de la început și alocarea unei sume de bani pentru perioadele „moarte” sunt aspectele pe care le-ai putea respecta.
Sursă foto: Pexels.com