Originile scrimei
În urmă cu aproximativ trei mii de ani, faraonul Ramses al III-lea a organizat un fel de turneu de scrimă în Egipt pentru a sărbători victoria sa asupra libienilor.
În Evul Mediu, doar aristocrația avea voie să practice această disciplină. Oamenii de rând și țăranii puteau face scrimă doar cu bețe, uneori căptușite cu fier, sau cu halebarde.
În secolul al XV-lea, Spania a reînviat scrimă ca artă a sabiei și a rapei. În Spania a apărut rapița, cu forma acum clasică a mânerului, cu garda sa caracteristică în formă de cupă.
Luptele masculine individuale și pe echipe la floretă, sabie și spadă au devenit parte integrantă a Jocurilor Olimpice în 1896. Campionatele mondiale masculine de spadă au apărut în 1921. În ceea ce privește sabia, acest lucru s-a întâmplat în 1922, iar competițiile au avut loc începând cu 1926. Cupa Mondială de scrimă a început să se desfășoare încă din 1972. Budapesta a fost orașul care a găzduit prima competiție de scrimă așa cum o cunoaștem noi. Aceasta a avut loc în 1986. Scrimerii au avut ocazia să experimenteze primele Campionate Europene în 1981.
Pariuri pe scrimă
Scrima nu poate fi numită sigură și disponibilă pentru toată lumea. Cu toate acestea, există o altă modalitate de a vă apropia de acest sport grațios. Puteți urmări duelul, iar dacă emoția nu este încă suficientă, o casă de pariuri vă va ajuta. O casă de pariuri trebuie să fie un partener de încredere, ceea ce este și cazinouri.
Aveți la dispoziție următoarele tipuri de pariuri:
- Câștigarea luptei;
- Câștigătorul turneului;
- Scorul total;
- Handicap.
Reguli de scrimă
Regulile și natura competiției variază în funcție de tipul de armă; există competiții individuale și pe echipe. În scrimă, se pot găsi arme precum floretul, sabia și spada. Setul de reguli diferă în funcție de subspecia disciplinei.
Competiții individuale
Fiecare meci se desfășoară în trei runde de câte trei minute fiecare. Între runde există pauze de doar un minut. Pentru a câștiga un duel trebuie să fiți primul care obține 15 puncte, sau mai multe puncte după a treia rundă decât adversarul dumneavoastră. În caz de egalitate, se adaugă un minut și câștigă cel care își înjunghie primul adversarul.
Competiția pe echipe
O echipă este formată din trei jucători. Câștigă echipa care înscrie 45 de puncte înaintea adversarului sau care, la finalul a trei meciuri, are mai multe puncte decât adversarul său. Dacă la finalul celui de-al treilea meci există o remiză, se adaugă încă un minut și meciul continuă până la prima lovitură. Dacă nimeni nu lovește în acest minut, câștigătorul este decis prin aruncarea unei monede.
Rapier
În timpul luptei, indiferent ce se întâmplă, concurenții nu pot să-și repare armele, să scoată vârful rapei sau să facă orice altă acțiune fără permisiunea arbitrului. Este interzisă schimbarea mâinii în care un concurent ține inițial arma în timpul luptei. În cazul în care această regulă este încălcată, o lovitură ulterioară împotriva unui adversar nu este luată în considerare. Arbitrul contabilizează doar lovitura într-o anumită zonă. Numai lovitura aplicată pe corpul adversarului este contabilizată ca fiind o lovitură. Loviturile la cap, la brațe și la picioare nu sunt luate în calcul. Se poate întâmpla ca o lovitură într-o zonă neeligibilă să fie totuși comisă de cineva. Acest lucru poate fi prin atac direct sau ca urmare a unei parade. În această situație, lupta se oprește imediat. Loviturile ulterioare, dacă au fost date înainte de comanda arbitrului, sunt automat anulate.
Sabie
Sabia este o armă tăioasă. Într-un duel, pentru a înscrie un punct, trebuie să-ți lovești adversarul într-o anumită zonă, fie cu tăișul armei, fie cu tăișul acesteia. O zonă de punctare este doar partea din corpul adversarului situată deasupra taliei. Lovirea în afara zonei de punctare va opri lupta, dar nu se va acorda niciun punct. Arbitrul poate acorda puncte de penalizare.
Sabie
Sabia este o armă de înjunghiere incredibilă. Doar vârful acestei arme dă o înjunghiere. Regulile sunt foarte asemănătoare cu cele ale duelului cu rapița, dar zona de punctare este diferită – se acordă puncte pentru lovirea oricărei părți a corpului adversarului. De asemenea, se scad puncte de penalizare.
Ținuta scrimerului
Ținuta fiecărui scrimer este gândită până la cel mai mic detaliu, deoarece, pe lângă protecție, trebuie să te poți mișca confortabil în ea. Ținuta de protecție a scrimerului constă într-o jachetă groasă și pantaloni. Pantalonii sunt diferiți prin faptul că sunt până la genunchi și au bretele. Toate acestea sunt confecționate din material ușor. Pentru scrimă, se folosesc pantofi care se disting prin talpa plată. O parte inseparabilă a ținutei scrimerilor este o mască cu plasă metalică și un guler care are rolul de a proteja gâtul sportivului. Mănușile pentru mâini sunt obligatorii. Înainte de a îmbrăca costumul, scrimerii trebuie să poarte o salopetă specială.